As masas consumidoras reciben ordes no idioma universal da publicidade que logrou o que o esperanto quixo e non puido. Calquera entende, en calquera lugar, as mensaxes que o televisor transmite. No último cuarto de século, os gastos de publicidade duplicáronse no mundo. Grazas a eles, os nenos pobres toman cada vez máis Coca-Cola e cada vez menos leite, e o tempo de lecer vaise facendo tempo de consumo obrigatorio. Tempo libre, tempo prisioneiro: as casas moi pobres non teñen cama, pero teñen televisor e o televisor ten a palabra. Mercado a prazos, ese animaliño proba a vocación democrática do progreso: a ninguén escoita, pero fala para todos. Pobres e ricos coñecen, así, as virtudes dos automóbiles último modelo, e pobres e ricos saben das vantaxosas taxas de interese que tal ou cal banco ofrece […].
Os expertos saben converter as mercadorías en máxicos conxuntos contra a soidade. As cousas teñen atributos humanos: acarician, acompañan, comprenden, axudan, o perfume bícate e o auto é o amigo que nunca falla. A cultura do consumo fixo da soidade o máis lucrativo dos mercados. Os buratos do peito énchense ateigándoos de cousas, ou soñando con facelo. E as cousas non soamente se poden abrazar: elas tamén poden ser símbolos de ascenso social, salvocondutos para atravesar as aduanas da sociedade de clases, chaves que abren as portas prohibidas. Canto máis exclusivas, mellor: as cousas elíxente e sálvante do anonimato multitudinario. A publicidade non informa sobre o produto que vende, ou rara vez o fai. Iso é o de menos. A súa función primordial consiste en compensar frustracións e alimentar fantasías.
Eduardo Galeano: O imperio do consumo
Publicado en www.ecoportal.net 14-03-2007
AGORA APLÍCAO:
No hay comentarios:
Publicar un comentario